Megtorlás, megelőzés!
Már másodszor zajlik le előttünk az, hogy feltételezett dolgok miatt szuverén államokat katonai csapással sújtanak. Érdemes végig gondolni, hogy mi is zajlik az orrunk előtt? Az Iraki tömegpusztító fegyverekről már ne beszéljünk, mert erre az idő már rámutatott. A mostani Szíriai események kapcsán érdemes végig gondolni az eseményeket. Mindjárt az elején azt kell látnunk, hogy egy szuverén államot egy másik állam megtámad, mert neki nem tetszik az, amit ez a szuverén állam tesz, vagy amit ráfogunk, hogy tesz. Nézzük meg a vegyi támadás kérdését. Abban biztosak lehetünk, hogy az adott szuverén állam soha nem fogja elismerni, hogy ő tiltott eszközöket vet be a saját népe ellen. Az már más kérdés, hogy más államoknak egy szuverén állam belső cselekvéseihez mi köze van? De tegyük fel, hogy ez a más állam veti be a vegyi fegyvert, és rá fogja ezt a szóban forgó államra? Hogyan lehet bizonyítani, hogy az a vegyi fegyver a szóban forgó államtól származik? Nyilvánvaló, hogy a kérdéses anyagot oda kell juttatni, ahonnan az ilyen anyagok származhatnak. Csakhogy, ezeket a helyeket rendszerint komolyan ellenőrzik, tehát odajuttatni nem odavaló dolgokat nem olyan egyszerű. De mi van akkor, ha az odajuttatást rakétákkal oldják meg? A rakéták oda vihetik a nem odavaló anyagot, amit aztán az odaérkező vizsgálók fel is fognak fedezni. Ebben az esetben az a lényeg, hogy az anyag előbb érkezzen vizsgálat helyszínére, mint a vizsgálók. Ilyenkor csak az kell, hogy a vizsgálatot késleltessük, és ügyködésünket megtorlásnak álcázzuk.