A fogyasztóvédelemről!
Divatos lett a fogyasztóvédelemről beszélni, de arról kevesebb szó esik, hogy kinek is lenne a feladata és miben nyilvánulna meg a fogyasztóvédelem. Most a magukat fogyasztóvédőknek nevezők elszörnyülködve beszélnek az általuk felfedezettekről és a tettes elmarasztalása mellett, a becsapottak hiszékenységét is keményen ostorozzák. Szerintem a fogyasztók megvédése elsősorban az állam feladata és ezt különböző eszközökkel (szabványok megalkotása, általános szerződések elemzése, az általános szerződések konkretizálásának az előírása, hirdetések figyelése stb.) kellene biztosítania. Értetlenül figyelem, hogy utólag milyen okosan jelentik ki, hogy a devizában eladósodottak hibás termékeket vettek, de arról még most sem beszélnek, hogy kik a felelősek azért, hogy ezek a hibás termékek a piacra kerültek. Persze, egyszerűbb a felelősséget egyértelműen a forgalmazókra hárítani, mint a szerződések ellenőrzésének az elmulasztását és ennek a következményeit magunkra vállalni. Tévedés volna azt gondolni, hogy a különböző szervezetek csomagjait leíró szerződéseket az érintettek ától z-ig elolvassák és a helyes értelmezés után érdekeiknek megfelelően helyesen döntenek. Úgy gondolom, hogy az igazi fogyasztóvédelemnek elsősorban az eligazodás segítésében kell megnyilvánulni és csak emellett kell foglalkoznia a forgalmazott termékek ellenőrzésével.